Schrijven

Niveau B1

Klacht

Engels

 

 

Product: fax

Situation

 

Nike has received a number of complaints about studs (noppen) that kept coming loose. That is why the company has investigated this matter and phoned the manufacturer of the studs about the results.

You work at the Nike Customer Service department. You (salesmanager of Nike) have been asked to inform your customers about this problem.

 

 

Task:

Write the fax on behalf of Nike and use the information given below.

 

To: …………………………

Company: ………………….

Fax No.: …………………..

From: ……………………..

Date: ……………………...

No. Of pages: ……………

 

- Geadresseerde: Zappos shoes t.a.v. de heer L.G. Barnes, 271 Omega Parkway Suite 104, 

  Shepherdsville, KY 40165 USA

- het faxnummer is 001-702-943-7677

- gebruik de datum van vandaag

- het betreft één pagina

- refereer aan het telefoongesprek van gisteren en vertel dat Nike de schoenen heeft onderzocht.

- Zeg dat je tot de conclusie bent gekomen dat de loszittende nop inderdaad het gevolg van een

  fabrieksfout is.

- Deel mee dat het bedrijf de schoenen kan crediteren.

  Zeg dat je hoopt dat de zaak naar tevredenheid is opgelost.

- Sluit het faxbericht af.

 

Vocabulary:

Noppen: studs

Naar aanleiding van: Following

Fabriek: factory

Crediteren: credit

Naar uw tevredenheid: to your satisfaction